Streamingtjänsten C More slår på stora trumman och inleder samarbete med ett antal bloggare varav jag är en. Hedrande och lite pirrigt, så klart. Under ett års tid kommer jag att med jämna mellanrum skriva om filmer (hey, vem vet, i denna galna värld kanske jag till och med slänger med en TV-serie?!) som finns tillgängliga via C More.

But wait, there’s (C)more! Ni trogna läsare får också chansen att utforska utbudet under en månads tid. Klicka här och smaka på anrättningen själv vettja.

Varför inte passa på att hugga en neo-noir-buddykomedi (The Nice Guys), kostym-Oscarsfilm (Brooklyn), Scorsese-DeNiro-klassiker (Taxi Driver) eller hip hop-BOATS-drama (Straight Outta Compton)? Självklart bjuder de även på Släpp fångarne loss, det är vår.

Själv vet jag att ett av mina första stopp kommer att bli Damien Chazelles Whiplash. Eller kanske X-Men Apocalypse. Eller kanske Ouija. Eller kanske Ex-Machina. Eller kanske… Tja, som ni märker, det råder knappast brist på alternativ. Det får helt enkelt bli en spännande överraskning från min sida vad jag kastar mig över.

