Blog Award galore

Uppdatering 100914:

Det gick inte nedåt, det gick uppåt! Ytterligare två tre fyra fem mycket trevliga fullkomligt totalt överväldigande nomineringar trillade in från filmitch och RJ och Trash is King! och FLMR och Andreas Film (samt ett synnerligen smickrande omdöme från FilmMedia). Strunt samma att det är en modern variant av snällis-kedjebrev (när kommer bloggmotsvarigheten till de där oturskedjebreven?), nu kan jag nästan inte bli på dåligt humör på minst en vecka…

Hädanefter kan det bara gå nedåt — söndagen inleddes med inte bara en, utan två nominerade Blog Awards! Stort tack till eminenta Fiffi och Pladd för nomineringarna. Egentligen hade jag ju bara tänkt publicera recensionsinlägg på den här bloggen, men dylika hedersbetygelser kan man ju inte ignorera.

Regler är till för att följas:

1. Kopiera in awardbilden i din blogg för att visa att du har fått den. Check

2. Tacka och länka till den som nominerade dig. Check

3. Nominera sju andra bloggare och länka till dem. Check

Här blir det svårt — helst vill jag naturligtvis nominera sju andra filmbloggar som jag läser och tycker om men samtidigt vill man ju gärna välja bloggar som inte redan blivit nominerade. What to do, what to do? Skit samma, det får bli sju bloggar jag gillar, dubbelnomineringar och rundgång be damned.

Fiffis filmtajm — fruktansvärt underhållande recensioner och samtidigt på hugget med kommenterandet, både på sin egen och andras bloggar.

RJ:s filmblogg — heders åt den svenska inriktningen.

FLMR — ambitiöst, välskrivet och väluppdaterat.

Filmitch’s blogg — alltid kort och koncist. Bannerns Nightmare Before Christmas-tema fångade mig på fläcken

Trash is King! — mycket ambitiöst om de där filmerna som inte så många andra skriver om men som är fruktansvärt roliga (inte minst att läsa om).

Blue Rose Case — skön blandning av film och fakta samt kunnig som få i kommentarssvängen.

AddePladdes j-vla filmblogg — namnet säger allt…

4. Berätta sju intressanta saker om dig själv. Check

Ojoj, här blir det svårt, bara sju intressanta saker? 😀

Jag har besökt djurparker på tre av fyra kontinenter (Antarktis räknar jag inte i de sammanhangen).

Jag bli alldeles lycklig av dumglad 80-talspop.

Jag äger fortfarande VHS-kasetter, en videobandspelare att se dem på och ser dem dessutom med jämna mellanrum.

Mycket av den film jag ser är inspelad från TV:s basutbud (SVT1 & 2, TV4 och TV6).

Jag har hela serien Roman om ett brott med Kaj Wistbackas klassiska omslag (även om de håller på att falla av pga idog läsning).

Trots försök till totalt köpstopp växer min AttLäsa-hylla konstant.

Trots försök till totalt köpstopp får min AttSe-hylla ständigt nya tillskott.

12 reaktioner till “Blog Award galore”

  1. Känner igen det där med köpstopp ett stort i-landsproblem, men vilken stress man får ibland. I år skippar jag bokmässan.

  2. @Petrify: Ja, det sura med VHS är att de tar så mycket plats. Här står det nog en 350 kvar i dubbla rader…

    @filmitch: Jag är faktiskt rätt tacksam att det var många år sedan jag hade möjlighet att gå på bokmässan av just den anledning du nämner. Slutade prenumerera på Locus för det blev mer stressande än kul. Uj, vad jobbigt det är 😉

  3. En stordel var inspelade också men dom flesta rök när jag flyttade förra året då hade dom stått på hyllor i förrådet och jag hade inte sett någon av dom på flera år.. Är väl den typ av människa som tycker det är onödigt att samla på sig en massa saker som jag inte använder. Sen är juh Blu Ray numer i så mycket bättre kvalité så känns att det är bättre att samla på denna lagringsmedia även om det säkert kommer något nytt snart. =)

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.