Uppropet kom från en aktiv filmspanarkollega. Steffo på Flmr uppmanade alla att i sann påskanda bekänna färg och till allmänt beskådande tvätta den smutsiga filmsamlingsbyken. Efter en del letande såg jag mig tvungen att ta (nästan) samma utväg som Fiffis filmtajm. Hon har nämligen låtit alla filmer som inte är värdiga filmhyllan hemmavid gå vidare till bättre behövande. Vem vet, en filmtittares trash kan vara en annans tresure?

Mot all förmodan hittade jag dock tre filmer som jag faktiskt låtit stå kvar trots att jag med stor säkerhet aldrig kommer att se dem igen. Inte heller kan jag med gott samvete rekommendera andra att se dem. Samtidigt måste jag erkänna att det inte är filmer som fått mig att känna att jag kastat bort två (gånger tre) av mina dyrbart förvärvade timmar. Dåliga filmer kan ju faktiskt ibland vara rätt underhållande. Särskilt om man har sällskap som man med jämna mellanrum kan utropa till varandra: ”Men vad ÄR det här?!”

Boa vs Python
En relik från det fjälliga Halloween-temat anno 2012. Alla vet att boa- och pytonormar är varandras dödsfiender och därför är väl inget naturligare än att låta en gigantisk pytonorm på rymmen letas upp av en gigantisk boaorm? Med snake-o-vision!

Pig Hunt
Odrägliga ungdomar, hillbillies, hippies och en sextonsnasse. Say no more!

House of Blood
Går också under namnet Chain Reaction men det spelar ingen roll, antalet namn gör inte denna min enda bekantskap med tysk splatter bättre för det. Någon borde ta ifrån Olaf Ittenbach hans filmkamera.

Min tärning är kastad. Vill du ta upp den?

Det blev Fripps filmrevyer som tog nästa tur med stafettpinnen.

Photo

