Tack vare arbetsbelastning, Filmspanaraktiviteter samt annat smått och gott har inläggsfrekvensen under de senaste veckorna varit lite oregelbunden. Det är slut med det nu, för från och med idag kommer det att bli väldigt regelbundet. Det vill säga ingen alls. I min oändliga godhet låter jag nämligen bloggen ta lite semester samtidigt som jag själv. Vad den ska hitta på har jag faktiskt inte frågat (men jag tror att jag hörde ryktas om någon slags yogaretreat där man lever på potatisavkok och rötter) men själv ska jag bege mig till det europeiska fastlandet, titta på en massa fina byggnader samt kolka synnerligen hälsosamma mängder pilsner och tokajer. Lite surkål kommer nog också att slinka ned i förbifarten.

Bloggen är tillbaka (yogaharmonisk eller inte låter vi vara osagt) onsdagen den 4 juli, men går även efter detta lite på sommartakt med ett inlägg varannan dag fram till slutet av juli. Om inte jag har semester ska banne mig inte bloggen ha det heller…

I hastigheten glömde jag också alldeles bort att notera ett tvåårsjubileum. För lite drygt ett år sedan räknade jag ungefär 270 recensioner.  12 månaders ytterligare ihärdigt bloggande har resulterat i uppskattningsvis 535 ”rena” recensioner 575 inlägg totalt. Men det allra roligaste är förstås alla kommentarer och diskussioner som inläggen upphov till. 2012 såg dessutom till att bjuda på en superbt trevlig aktivitet i form av de hittills fem Filmspanarträffarna.

Jag ser emellertid till min förskräckelse att jag redan för ett år sedan lovade att klämma ur mig ett ”A Life in Movies”, det ska härmed bli av. Förhoppningsvis tillsammans med ett ”A Life in Music”. Ett par teman ligger nog också och väntar och så kan jag avslöja att det även i år blir en Halloween-månad. Jag kan svårligen tänka mig ett år som kommer att toppa det gångna, men jag är beredd på allt. Är ni?

